- Üzletszerű társasház- ingatlankezelői kezelői tevékenység
- Temetkezési szolgáltatási tevékenység engedélyezése iránti kérelem
- Méregjelzésű vagy tűz- és robbanásveszélyes növényvédőszer elvesztésére, elcserélésére, eltulajdonítására, növényvédőszernek élelmiszerbe, takarmányba keveredésére, ivóvízbe, állóvízbe vagy vízfolyásba jutására vonatkozó bejelentés
- Cirkuszi menazsériával kapcsolatos ügyek
- A földgázelosztó felhasználási hellyel kapcsolatos ügyek
- Ingatlan használatára vonatkozó használati jog megállapítása iránti kérelem
- Nádas égetésének engedélyezésére irányuló kérelem
- Régészeti emlék, lelet bejelentése
- A szociális ellátással kapcsolatos ügyek
- Időskorúak járadékával kapcsolatos ügyek
- Alanyi ápolási díj megállapítása iránti kérelem
- Közgyógyellátással, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság
- Hadigondozással kapcsolatos ügyek
A kormány 2012. júliusban fogadta el a járási hivatalokról szóló rendeletet, mely alapján 2013 januárjától 175 járási, valamint a fővárosban 23 kerületi kormányhivatal kezdte meg működését. A járások és a járási székhelyek hivatalai a megyei kormányhivatalok szervezeti egységeként működnek: a megyék határaihoz igazodva biztosítják az államigazgatási szolgáltatásokhoz való gyors és könnyű hozzáférést az állampolgárok számára.
A járások kialakításával kapcsolatos 2012. évi XCIII. törvény több mint 80 db törvényi szinten szabályozott, a megyeinél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatot határozott meg a járás hivatalok számára: főként okmányirodai, gyermekvédelmi- és gyámügyeket, valamint szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyeket. A helyi szabályozáshoz kapcsolódó, mérlegelési jogkörbe tartozó ügyek a települési jegyzőnél maradnak.